Se studenty obou našich prim jsme 30. října vyrazili do Muzea hudby. Lektorka Marie Šťastná pro nás měla připravený praktický program zaměřený na základní techniky muzikoterapie, které využívají zvuk a hudbu ke zlepšení nálady či uvolnění stresu a napětí.
Na úplném začátku jsme se dozvěděli něco o historii muzea. Studenti správně uhodli, že tak obrovský prostor s nádhernou akustikou musel být původně kostelem. Muzeu hudby vzniklo původně probouráním několika domů včetně kostela, později sloužila např. jako archiv a teprve poté, co byl archiv vyplaven při povodních, začalo sloužit svému dnešnímu účelu.
Následně si studenti mohli budovu prohlédnout, vyzkoušet si její akustiku a po chvilce začít s pomocí bublifuků do prostoru vypouštět bublinky. Došlo tak k uvolnění stresu a pro nás i pro personál nečekané situaci, kdy po muzeu hudby létaly mýdlové bublinky. Poté jsme na půdě muzea v tmavé místnosti zkoušeli neverbální komunikace a pomocí společného hraní a improvizace posilovali vztahy v kolektivu. Vrámci muzikoterapie jsme zkoušeli vyjádřit své pocity skrze Orffův hudební instrumentář, prázdné PET lahve, nebo dokonce nádherné ručně vyráběné šumicí bubny, kterým se říká ocean drums. Po náročné a podařené skupinové improvizaci zbyl čas i na společnou masáž zad a řízenou relaxaci. To vše za doprovodu hudby.
Po skončení lekce muzikoterapie jsme měli možnost navštívit (a vskutku rychle) si prohlédnout část stálé expozice Člověk – nástroj – hudba věnované rozsáhlé sbírce hudebních nástrojů včetně raritních kusů. Na některé exponáty bylo možné i hrát, čehož jsme samozřejmě ihned využili.
Václav Mašek a Eliška Šedivcová